lördag 28 september 2013

Kommunikation fredag 20/9 (v.38)

I dag kör vi en redovisning och klassrumsdiskussion kring läxan alla fick förra gången - att kunna ge exempel ur vardagen på när uppmärksamheten har styrts utifrån de faktorer som finns beskrivna i inlägget från i onsdags.

Därefter ska vi börja titta på de som är verkligt duktiga på att styra vår uppmärksamhet - de som vill sälja grejer till oss. I reklam använder man många olika slags knep för att få vår "vakt" att slappna av och på så sätt kunna komma in i "vakttornet".

Om du missade denna lektion får du i stället redovisa din läxa skriftligt i Frånvaroforumet på Fronter!

Någon som har lite sköna idéer om reklam är William Markström Spetz. Håller med honom om att mascarareklamen är läskig. Skitläskig. Den mesta skönhetsreklamen är skitläskig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar